samakkodak

سمعک -خرید سمعک -قسمت سمعک-کم شنوایی-سمعک زیمنس-سمعک نامرئی-سمعک هوشمند-سمعک کودکان

samakkodak

سمعک -خرید سمعک -قسمت سمعک-کم شنوایی-سمعک زیمنس-سمعک نامرئی-سمعک هوشمند-سمعک کودکان

نحوه مراقبت و نگهداری از سمعک

چرا مراقبت و نگهداری از سمعک اهمیت دارد؟

مراقبت و نگهداری از سمعک ::سمعک وسیله ایی الکتریکی است و همچون سایر وسایل الکترونیکی نیاز به مراقبت دارد. سمعک به علت تکنولوژی بالایش گران قیمت است ازاینرو اگر اسیبی به آن وارد شود بدون شک هزینه های زیادی را برا  ی بیمار و خانواده او در پی خواهد داشت. سمعک وسیله ای ظریف است و با کمترین فشار به مدار آن اسیب می رسد. سمعک به اب حساس است و اگر اب وارد مدار سمعک شود می سوزد.

سمعک به مرور زمان دچار فرسودگی می شود ازاینرو باید با مراقبت طول عمر آن را افزایش دهیم. سمعک چون در گوش بیمار قرار می گیرد رطوبت گوش افزایش می یابد که این افزایش رطوبت می تواند به مرور سبب فرسودگی مدارهای سمعک شود.

 

باتری سمعک

سمعک وسیله ایی االکتریکی است ازاینرو نیاز به باتری دارد. باتری سمعک چون سایز کوچکی دارد زمان کمی دوام می آورد و سپس خالی می شود ازاینرو باید در نگهداری آن دقت کنیم. باتری سمعک در 4 سایز موجود است:

  • باتری سایز 10 یا همان رنگ زرد
  • باتری سایز 312 یا همان رنگ قهوه ایی
  • باتری سایز 13 یا همان رنگ نارنجی
  • باتری سایز 675 یا همان رنگ آبی

تمامی باتری های سمعک

کارت گارانتی و جعبه سمعک به وضعیت دمای محیط و رطوبت هوا حساس هستند و اگر دمای محیط خیلی با دمای 25 درجه تفاوت بالایی داشته باشد بر روی مصرف باتری اثر خواهد گذاشت. اگر زمانی که نمی خواهید از سمعک خود استفاده کند مثلا موقع حمام رفتن یا خوابیدن و غیره لازم است در باتری سمعک خود را باز کنید تا مصرف آن کاهش یابد و سمعکتان بی دلیل روشن نباشد.

برای خرید باتری سمعک اصل و اورجینال با ما در تماس باشید. فروش ویژه انواع باتری سمعک:

  • باتری دوراسل
  • باتری رایواک
  • باتری زیمنس
  • باتری زنی پاور

تماس: 09109259377

 

نحوه مراقبت و نگهداری از سمعک داخل گوشی:

سمعک های داخل گوشی به دلیل آنکه ظریف تر هستند نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند. در سمعک های داخل گوشی با رعایت نکات زیر می توانید عمر مفید سمعک خود را بیش از 5 سال افزایش دهید:

  1. همیشه جعبه سمعک را همراه خود داشته باشید. زیرا اگر نخواهید از سمعک استفاده کنید آن را داخل جعبه می گذارید که این جعبه مخصوص سبب می شود به سمعک فشار وارد نشود و حتی نشکند.
  2. هیچ وقت سمعک را در مکان های عمومی همچون میز کار، اشپزخانه، پذیرایی و ... رها نکنید زیرا بسیاری از مردم از سمعک اطلاعاتی ندارند و به خیال خود این دانه ایی پلاستیکی است و امکان دارد آن را در سطل زباله بیندازند.
  3. سمعک داخل گوشی خود را هر شب با دستمال مخصوص سمعک تمییز کنید
  4. سمعک داخل گوشی خود را هر هفته با پد الکلی نظافت کنید تا ویروس و با کتری به بدنه آن نچسبد.
  5. سمعک داخل گوشی خود را هر شب داخل جعبه خشک کن قرار دهید تا رطوبت مدار آن حذف شود.
  6. اگر قرار است به مدت بیشتر از چند دقیقه از سمعک خود استفاده نکنید در باتری سمعک را باز نمایید این کار سبب می شود هم مصرف باتری سمعک کاهش یابد هم سبب می شود مدار سمعک دچار استهلاک نشود.
  7. هیچ وقت نگذارید سمعک با آب و مواد مایع دیگر تماس مستقیم داشته باشد.

 

نحوه مراقبت و نگهداری از سمعک پشت گوشی:

سمعک های پشت گوشی نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند. در سمعک های پشت گوشی با رعایت نکات زیر می توانید عمر مفید سمعک خود را بیش از 5 سال افزایش دهید:

  1. همیشه جعبه سمعک را همراه خود داشته باشید. زیرا اگر نخواهید از سمعک استفاده کنید آن را داخل جعبه می گذارید که این جعبه مخصوص سبب می شود به سمعک فشار وارد نشود و حتی نشکند.
  2. هیچ وقت سمعک را در مکان های عمومی همچون میز کار، اشپزخانه، پذیرایی و ... رها نکنید زیرا بسیاری از مردم از سمعک اطلاعاتی ندارند و به خیال خود این وسیله ایی بازی است و امکان دارد آن را در سطل زباله بیندازند.
  3. سمعک پشت گوشی و قالب سمعک خود را هر شب با دستمال مخصوص سمعک تمییز کنید
  4. سمعک پشت گوشی و قالب سمعک خود را هر هفته با پد الکلی نظافت کنید تا ویروس و با کتری به بدنه آن نچسبد.
  5. سمعک پشت گوشی خود را هر شب داخل جعبه خشک کن قرار دهید تا رطوبت مدار آن حذف شود.
  6. اگر قرار است به مدت بیشتر از چند دقیقه از سمعک خود استفاده نکنید در باتری سمعک را باز نمایید این کار سبب می شود هم مصرف باتری سمعک کاهش یابد هم سبب می شود مدار سمعک دچار استهلاک نشود.
  7. هیچ وقت نگذارید سمعک با آب و مواد مایع دیگر تماس مستقیم داشته باشد.

 

کارت گارانتی سمعک

زمانی که سمعک برای بیمار تجویز می شود یک کارت بین المللی صادر می شود که این کارت گارانتی حتما باید حفظ شود زیرا سمعک ها 2 سال گارانتی دراند که این گارانتی تنها با رویت کارت گارانتی انجام پذیر است. گارانتی سمعک شامل تمام خدمات سمعک می شود حتی اگر سمعک شما کاملا بسوزد یک سمعک نو به بیمار تحویل داده می شود. لازم به ذکر است گارانتی شامل شکستگی سمعک و سوختن سمعک به خاطر آب نمی شود.

 

ایا سمعک وسیله نگهداری و محافظت خاصی دارد؟

بله سمعک هم همچون سایر وسایل شامل یکسری وسایل نگهداری سمعک است که به آن کیت سمعک می گویند. این کیت شامل دستمال های مرطوب مخصوص تمییز کردن سمعک است و در آن جعبه خشک کن همراه با قرص های ضد رطوبت است. که بیمار باید شب ها سمعک را داخل این جعبه بگذارد و قرص ها خشک کن را در کنار سمعک قرار دهد. این جعبه به کاهش رطوبت مدار سمعک کمک می کند و سبب می شود عمر سمعک افزایش یابد.

همچنین یک سری کیت های الکتریکی برای خشک کردن سمعک وجود دارد که این کیت خشک کن به برق وصل می شود و زمانی که سمعک در جعبه قرار می گیرد مدار uv یا همان اشعه فربنفش علاوه بر پاک سازی سمعک سبب حذف کامل رطوبت داخلی سمعک می شود.

در کلینیک سمعک نجوا بیمارانی داریم که با رعایت اصول زیر بیش از 10 سال است از سمعک خود استفاده کنند.

 

در صورت هر گونه سوال می توانید از مشاوره رایگان ما بهره ببرید

شعبه اصلی و مرکزی سمعک نجوا: خیابان مطهری، خیابان جم روبروی بیمارستان جم، کوچه نظری، کوچه دلفان، پلاک 5 واحد 10

 

تماس:

02188343584

09109259377

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.